Hjalti, dag 11

Hjalti har haft semester några dagar, men idag var det dags igen för lite voltarbete.

Jag vill att han ska stå stilla när man håller på med honom, går runt honom osv. Hjalti är duktig, rör inte hovarna ur fläcken.

Hjalti står still när jag fixar och donar

Men han vill gärna kolla så att det blir ordentligt gjort.....
Hjalti kollar ryktningen

Lite bus hann vi med också. Hjalti testade om jag hade tillräckligt snabbt fotarbete. Springer han tillräckligt fort så kanske det går att tvära igenom volten...
Hjalti busar

Efter några prydlig varv i trav åt vardera hållet blir Hjalti omklappad.
Hjalti får beröm


Idag har jag suttit på ryggen utomhus och det gick bra. Hjalti fick även en förevisning av sadeln som han så småningom ska få på sig.


Allt för att han ska stå blickstilla under sadling, även helt lös, utan att någon håller honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0