Hjalti från Kalvsvik

Hjalti från Kalvsvik

Hjalti - en kraftfull herre i sina bästa år.


Hjalti från Kalvsvik fyller fem år i februari och det är nu dags för honom att börja ta de första stegen mot att bli en ridhäst. Han är femgångare och visar fin trav och tölt i hagen.

Idag började jag med inridningen. Hjalti fick på träns för första gången. Han var glad och positiv till att jag pysslade med honom, men något förvånad över vad han fick i munnen. Men inte värre förvånad att han gärna tog in bettet i munnen en gång till som avslutning på "arbetspasset".

Hjalti stod och såg längtansfullt efter mig när jag berömt honom och sedan gick. Tydligen var det hela en händelse som gav mersmak....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Provar att lägga in text

2006-10-29 @ 21:54:27
Postat av: speja

Första besöket! Fin sida - som behöver påfyllning. Så det är bara att skriva på;)

2006-10-30 @ 09:05:46
URL: http://www.speja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0