Hjalti, dag 4

Idag Lördag, så fick Hjalti prova på lite nya saker.

Jag började inomhus med att sätta på tyglar på tränset, kopplat till remontgrimma. Han lärde sig mycket snabbt att följa tygeltag och böjer sig nu även bort från mig.

Sedan tog vi en liten promenad ut till vår rundvolt - premiär - första gången han var där. Hjalti tog det mycket positivt, kul med omväxling! Vi gjorde lite "följa john" och lite start och stopp. Hjalti var med på noterna.

Hjalti och jag leker följa john

Hjalti och jag leker följa john

Hjalti står still, jag går runt

Sedan fick han springa ett par varv, blev omklappad och fick sitt älskade delikatessknäcke.

Hjalti travar i volten

Hjalti blir omklappad

Därefter traskade vi hem till hagen. Tydligen var det hela så roligt, så att när han släpptes i hagen och grimman togs av så försökte Hjalti sticka huvudet i grimman igen och följa med ut från hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0