Hjalti, dag 8

Idag satt jag upp på Hjalti igen och han stod mycket stilla, snällt och uppmärksamt. Bryr sig inte om man lutar sig fram över honom eller klappar överallt på kroppen eller halsen.

Medan jag satt på Hjalti´s rygg provade jag också försiktigt med att böja honom till båda sidor med hjälp av ledande tygeltag. Det gick lätt att få närkontakt med hans huvud - mina skor är tydligen mycket intressanta att nosa på.

Och så till nästa steg - flytta undan för tryck av skänkel - det fixade Hjalti galant. Trampade under/över så fint och presterade nästan en kvarts framdelsvändning åt vardera hållet.

Jag blir verkligen glad av att hålla på med Hjalti - en sådan glad, lättlärd och uppmärksam häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0