Hjalti - en underbar häst

None

som inte längre finns. En häst med stor personlighet som skänkte så mycket glädje till de personer han knöt an till. Intelligent, initiativrik, positiv och generös. Hans mjuka och positiva uppsyn gjorde mig så glad under hans uppväxt och arbetet med honom gav så mycket glädje under de månader jag höll på med honom. Hjalti var förutom sin stora härliga personlighet också en häst med fin ridhästtalang.

För drygt ett år sedan kom han till sin nya ägare Maria. Hjalti hade hittat en matte som värdesatte hans personlighet till fullo och som också kände den smittande arbetsglädjen hos honom. De passade så bra tillsammans och jag såg fram emot de humoristiska skildringarna om deras äventyr och utveckling som med jämna mellanrum kom från Maria.
Jag känner så med Maria som miste sin häst idag och jag kommer att sakna tankarna på att Hjalti och Maria är ute på glada äventyr och utvecklas tillsammans.

Kommentarer
Postat av: jennie

vad var det som hände?:/ läste just din blogg via hästnet och tittade igenom och såg vad roligt du verkade ha haft med denna häst.

2010-07-23 @ 18:54:57
URL: http://jennanenna.blogg.se/
Postat av: Christina

Hjalti fungerade fint i sin nya flock. Men vid ett nyinsläpp fick Hjalti en spark som träffade så illa att det fanns inget att göra.

2010-07-24 @ 19:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0