Hjalti, dag 7

Idag satt jag upp på Hjalti. Han var lite avvaktande, men ändå intresserad och nosade igenom mina fötter mycket noggrant. Att glida av från ryggen gick bra och sedan gjorde jag om proceduren en gång till och då var det inte lika konstigt, utan mer intressant....men jag får nog upprepa det här några dagar innan det blir självklart att någon sitter på Hjalti´s rygg.

Hjalti fick komma med till volten sedan och det var fart på honom idag också. Visade upp en fin och spänstig trav och vi tränade start och stopp. Att vända och byta varv gav honom lite huvudbry, men gick efter ett par gånger hyfsat.

Det är fortfarande trevligt med omväxling från hagvistelsen, för Hjalti kommer kvickt fram och sticker huvudet i tränset för att påskynda tränsningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0