"Man må spekulere"

"Man må spekulere" - det var en "hästmans" kloka ord som jag första gången hörde när jag var fjorton och som jag försökt tillämpa under alla år.

Orden innebär att man alltid funderar på orsaken varför hästen gör som den gör. Och varför man själv gör som man gör i sammanhanget och hur hästen uppfattat det. Mer fundering om det blir fel och mindre fundering om det blir rätt.

Hinni tar på hemsidan  Isländsk ridkonst  upp bruket av utrustning - just med temat "man må spekulere".

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, det minns jag så väl. Jag tror vi tänker på samma lärare. Att tänka efter och tänka en gång till och inte bara reagera, det är mycket viktigare än man först tror.

2009-03-02 @ 11:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0